Damascus دمشق — itinerary 01, the imagined city

http://gsc-research.de/blog/blog/post/2009/06/09/interessierte-aktionaere-zu-diaet-verurteilt/index.html How did European and other visitors first build up their picture of ancient and medieval Damascus?

http://www.paperiandco.com/mikidis/944

opcje binarne a forex Damascus attracted fewer long-term European residents than Aleppo, particularly due to its lower level of commercial exchanges with the West. The first short-term visitors were driven by a desire to fill out the picture in which events of the Bible were enacted. This Old Testament-oriented focus lead to many misconceptions about the city’s past particularly down-playing the rich evidence of Early Islamic creativity as seen in the Great Mosque of the Umayyads (705–715), which until the twenties of the last century was assumed to have been originally a Byzantine church.

site de rencontre au canada buy Orlistat 120 mg without prescription دمشق — المسار 01، المدينة المتخيلة

rencontre femmes paris 16 ما هي أول صورة حملها الأوروبيون وغيرهم من الزوار في مخيلتهم لدمشق القديمة خلال العصور الوسطى؟؟ جذبت دمشق عدداً أقل من المقيمين الأوربيين مقارنة بحلب، نظراً لانخفاض مستوى التبادل التجاري بين دمشق والغرب. أوائل الزوار الذين زاروا دمشق لفترات قصيرة كانوا مأخوذين بالرغبة لإكمال الصورة التي نقلت بها أحداث كتاب العهد القديم، فجاؤوا إلى المدينة وفي مخيلتهم تاريخها كما رسمه ذلك الكتاب، مما أدى إلى فهم خاطئ لمعالم المدينة وتاريخها وأهميتها عبر العصور القديمة، إضافة إلى التقليل من أهميتها في العصور اللاحقة كما هو الحال مع إبداعات الفترة الإسلامية المبكرة التي تشاهد بوضوح في الجامع الأموي (705-715) والذي ظل يعتبر حتى عشرينيات القرن الماضي أنه مجرد كنيسة من العصر البيزنطي تم تحويلها إلى جامع.