Maraclée (Khrab Marqiye) خراب مرقية

straight from the source This site once comprised fortified emplacements on land and in the sea and is mentioned in several account of the Crusades notable in the context of the thirteenth century struggle for control between the Templars and the local settler family, the de Ravendals. The land remains have disappeared but glimpses of the foundations of the sea tower lie just under the sea surface offshore.

how do you respond to an online dating profile In the circumstances, no photographic coverage is possible but a summary of the history of the site is found on pages 195 to 196 of Monuments of Syria (third edition, I B Tauris, 2009).

read this article كان هذا الموقع ذات يوم مركزاً هاماً يضم تحصينات برية وبحرية، وذكر كثيراً في سجلات الصليبيين التي أرخت صراعات القرن الثالث عشر للسيطرة على المنطقة بين فرسان الهيكل والأسرة التي تحكم المنطقة (the de Ravendals).

como ligar con un chico que no conozco لم يتبق شيء من المنشآت التي كانت قائمة على الأرض، ولكن بعض الأساسات التي تعود للبرج البحري ما زالت موجودة تحت مستوى سطح البحر قرب الشاطئ المقابل.

moved here لا توجد حالياً أي صور للموقع، ولكن هناك خلاصة حول تاريخ المنطقة في كتاب أوابد سورية (ص 195-196).

Maraclée
location of the sea tower of the Crusader position at Maraclée (Google Earth) / صورة جوية مأخوذة من Google Earth توضح مكان البرج البحري في الموقع الصليبي Maraclée