Aleppo حلب — itinerary 02, the Citadel

http://fitbodz.com.au/?frimer=faire-des-rencontres-amicales-en-guadeloupe&1a3=8b Those who have fantasized for many years over the castles of the Crusaders need to prepare themselves for a different experience at the Citadel of Aleppo.

lubuntu kennenlernen Fortification techniques were developed on a unique plan in the Islamic world at the time of the Crusades. We see may examples in Syria of these ideas with a high crown of curtain walls and towers rising above a cone of stone-clad glacis emphasized by a deep surrounding ditch. Entrances usually comprised a doorway offset on one side of a confined space between two towers, while a rising central passage defines the layout of the interior.

miglior broker di opzioni binarie accetta paypal Aleppo is the supreme example of this Islamic style, the whole impression of formidable strength dramatically reinforced by the complex entrance gateway comprising two towers joined by a rising bridge.

bd suiss The Citadel is the first in the series of itineraries devoted to the city of Aleppo in Monuments of Syria. (I B Tauris, London, third edition, 2009, pages 37–40, preceded by an historical sketch of this endlessly fascinating city.)

get link http://www.selectservices.co.uk/?propeler=www-bdwiss-com&fdc=5d حلب ـ المسار 02، القلعة

watch هؤلاء الذين طالما تمختروا فوق قلاع الصليبيين لسنوات عديدة، يحتاجون لأن يجهزوا أنفسهم من أجل تجربة مختلفة في قلعة حلب، حيث طورت تقنيات التحصين على شكل مخطط فريد في العالم الإسلامي في فترة الصليبيين.

http://www.crockeryindia.org//?mortyswuy=restaurant-rencontre-montpellier&703=af يمكننا أن نرى أمثلة كثيرة في سورية عن هذه الأفكار مع استخدام التلال المرتفعة لجعلها حصون، بحيث تزود في الأعلى بمنظومة دفاعية من الجدران والأبراج، وتغطى سفوح التل بطبقة من الحجارة، كما تحفر خنادق عميقة محيطة بالتل تعزز حمايته وتجعل الوصول إليه صعباً. وفي هذه الحالة يكون المدخل مؤلفاً من بوابة خارجية محصورة بين برجين تؤدي إلى ممر يتصاعد تدريجياً يصل إلى المنشآت الداخلية للحصن.

حلب هي مثال رائع لهذا الطراز الإسلامي، تتبدى فيه كل مظاهر القوة والعظمة، حيث زودت القلعة بمدخل معقد التركيب يتألف بشكل رئيسي من برجين يتصلان ببعضهما بجسر يرتفع فوق الخندق.

قلعة حلب هي الموقع الأول في سلسلة المسارات المخصصة لمدينة حلب  في كتاب (أوابد سورية) (ص 37-40) يسبقها مخطط تاريخي لهذه المدينة التي لا ينتهي سحرها.