Qalaat Marqab قلعة المرقب

here While its deep grey basalt stone often conveys a grim and formidable impression, a visit to the castle on its breathtaking site overlooking the Mediterranean can often provide a different experience when the vegetation and wildflowers soften the scene. High on its perch where the mountains descend precipitately  into the sea, Marqab occupies a key position which could throttle any attempt at aggressive movement along the coast.
This selection of photos follows the itinerary described in Monuments of Syria (third edition, I B Tauris, London, 2009), pages 232–243, including a plan of the site.

source site

follow site تقع هذه القلعة على قمة جبلية تشرف على البحر المتوسط، تنحدر سفوحها بشدة باتجاه البحر وتكاد تصل إليه مشكلة ممراً ضيقاً في الطريق الساحلي لا يمكن اختراقه بسهولة من قبل أي هجوم يمكن أن تتعرض له المنطقة الساحلية. وعلى الرغم من الانطباع المخيف والمرعب الذي تتركه حجارة القلعة البازلتية ذات اللون الرمادي القاتم، فإن التقدم صعوداً إلى موقعها الحصين سيزود الزائر بتجربة مختلفة من خلال استمتاعه بالتنوع الحيواني والنباتي الذي يخفف من وطأة الوصول إلى تلك القمة، إضافة إلى أن القيام بجولة دائرية حول منشآت القلعة التي انتظمت بمخطط مثلث الشكل، والاستمتاع بالمناظر الخلابة للجبال الساحلية الممتدة شرقاً هي بحد ذاتها تجربة جديرة بالمغامرة.

تم اختيار الصور حسب المسار الموصوف في كتاب أوابد سورية ص 232-243 والمخطط المرفق.

http://zspskorcz.pl/pictose/eseit/3780 For a photo survey, visit my Flickr site — https://www.flickr.com/photos/monsyr/sets/72157627304227840/#

Viagra where can i buy in Nashville Tennessee … or Daniel Demeter’s site for a comprehensive survey at — http://www.syriaphotoguide.com/home/qalaat-al-marqab-قلعة-المرقب/